در این مطلب میخوانید

جوانسازی پوست با مکمل های کلاژن و همه چیز درباره این معجزه

جوانسازی پوست با مکمل های کلاژن
جوانسازی پوست با مکمل های کلاژن
در این مطلب میخوانید

کلاژن چیست و مصرف مکمل های کلاژن چه اهمیتی دارد؟

کلاژن، فراوان‌ترین پروتئین ساختاری بدن، نقش حیاتی در سلامت و شادابی پوست، استخوان‌ها، غضروف‌ها، عروق و بافت‌های پیوندی مانند تاندون‌ها و لیگامان‌ها ایفا می‌کند. این پروتئین شگفت‌انگیز، با حفظ انعطاف‌پذیری و طراوت پوست، نقشی کلیدی در جوانسازی آن ایفا می‌کند. متأسفانه، از سن 20 سالگی به بعد، تولید کلاژن در بدن به تدریج کاهش می‌یابد که این امر به بروز چین و چروک و علائم پیری پوست منجر می‌شود. در اینجا، مکمل های کلاژن می‌توانند به کمک شما بیایند.

این مکمل‌ها با تامین اسیدهای آمینه ضروری برای ساخت کلاژن، به بازسازی و تقویت این پروتئین حیاتی در بدن کمک می‌کنند. مصرف منظم مکمل‌های کلاژن، می‌تواند به افزایش انعطاف‌پذیری و رطوبت پوست، کاهش چین و چروک و خطوط ریز، بهبود سلامت مو و ناخن و ارتقا سلامت مفاصل و غضروف‌ها کمک کند.

کلاژن چیست تاثیر مکمل های کلاژن بر سلامت پوست

مکمل های کلاژن چه هستند؟

بدن قادر به ساخت کلاژن می باشد، اما به شرطی که واحدهای سازنده مناسب یعنی اسیدهای امینه که در ساختمان کلاژن به کار می روند را در اختیار داشته باشد. اسیدهای امینه از طریق مواد پروتئینی مانند گوشت، حبوبات، سفیده تخم مرغ، لبنیات و غیره در اختیار بدن قرار می گیرند. مکمل های کلاژن از طریق در اختیار قرار دادن ترکیب مناسبی از اسیدهای امینه، به ساخت کلاژن در بدن و تقویت ساختارهای حاوی کلاژن مانند پوست، استخوان و غضروف ها کمک میکنند.

آیا مکمل های کلاژن واقعا اثربخش هستند؟

کیفیت پروتئین ها از جهت مشابهت اسیدهای امینه ی به کار رفته در آنها با کلاژنِ بدن یکسان نیست. از مرغوبترین انواع کلاژن در این خصوص کلاژن به دست آمده از منابع دریایی است که به بیشترین میزان حاوی کلاژن نوع 1 و 3 (انواع فراوان تر کلاژن در بدن) است. مکمل های کلاژن از طریق در اختیار قرار دادن میزان مناسبی از اسیدهای امینه ساخت کلاژن را تسهیل می کنند. طی مطالعات علمی صورت گرفته دیده شده که استفاده از مکمل های کلاژن به مدت سه ماه توانسته هیدراتاسیون پوست را بهبود و چروکهای پوستی را کاهش و همچنین استحکام و الاستیسیتی یا انعطاف پذیری پوست را ارتقاء دهد. این اثرات همه در جهت بهبود کیفیت جوانی پوست هستند.

آیا مکمل‌ های کلاژن واقعاً می‌توانند پوست شما را جوان کنند؟

برای مشاهده بهترین اثربخشی مکمل های کلاژن را به چه مقدار و برای چه مدت استفاده کنیم؟

کلاژن عموما در محدوده دوزهای 2.5گرم تا 15گرم در روز مورد بررسی قرار گرفته و موثر دانسته شده است.

لازم است مصرف کلاژن حداقل برای 2 تا3 ماه ادامه یابد تا اثرات مفیدی از آن دیده شود اما مصرف برای دوره های طولانی تر ممکن است نتایج بهتری ایجاد کند.

آیا همراهی مواد معدنی و ویتامین های دیگر مانند ویتامین ث به اثربخشی کلاژن کمک می کند؟

ویتامین ث برای ساخت کلاژن در بدن ضروری است و در شرایط کمبود آن کلاژن به درستی ساخته نمی شود. همچنین ویتامین ث اثرات آنتی اکسیدانی قوی دارد و با خنثی سازی اثرات مواد مضر و آسیب زا (مثل رادیکال های آزاد) بر بدن و پوست، اثرات سوء آن ها را خنثی می کند. با همراهی سایر ویتامین ها و مواد معدنی حائز اهمیت در سلامت پوست نیز می توان انتظار اثربخشی بیشتری از کلاژن داشت.

برخی از مکمل های کلاژن مانند کلاژن نوتری پاد از همراهی عصاره بامبو با کلاژن نیز بهره جسته اند. فایده این همراهی چیست؟

بامبو گیاهی است که در چند سال اخیر مورد توجه محققان قرار گرفته است. این گیاه حاوی مواد مغذی بسیار ارزشمندی است. سیلیکا از جمله مواد موثره موجود در گیاه بامبو است که برای آن خواص ضدپیری قائلند. بامبو حاوی مواد معدنی مختلف مانند منیزیم، پتاسیم و منگنز نیز می باشد. در عین حال عصاره بامبو آنتی اکسیدان قوی نیز می باشد.

عصاره بامبو به ساخت کلاژن و تکثیر سلول های فیبروبلاست کمک می کند. با توجه به فواید عصاره بامبو برای پوست، مو و ناخن برخی از برندهای مکمل های کلاژن مانند کلاژن نوتری پاد از عصاره بامبو نیز در کنار کلاژن بهره جسته اند.

مکمل های کلاژن نوتری پاد

آیا برای مکمل های کلاژن موارد منع مصرف یا احتیاط در مصرف نیز وجود دارد؟

ابتلا به اشکال شدید نارسایی کلیوی یا نارسایی کبدی و همچنین سابقه حساسیت به کلاژن یا غذاهای دریایی از موارد منع مصرف کلاژن می باشند.

کامل ترین و بهترین ترکیب اجزاء از برندهای کلاژن موجود در بازار دارویی متعلق به کدام شرکت است؟

ساشه های کلاژن نوتری پاد در مقایسه با محصولات مشابه از غنی­ترین ترکیب اجزاء برخوردار هستند. به جز اینها پوشاندن موثر بو و مزه کلاژن مزیت مهم این محصول نسبت به محصولات مشابه است، چرا که کلاژن های موجود در بسیاری از موارد طعم یا بوی ماهی می دهند.

ساشه های کلاژن نوتری پاد حاوی 5 گرم کلاژن در هر ساشه هستند و شواهد علمی برای اثر بخشی کلاژن در مقادیر بالاتر از 5 گرم در روز بیشتر است. در ساشه های کلاژن نوتری پاد اجزاء دیگری همچون ویتامین ث، ویتامین ای، هیالورونیک اسید،  بیوتین، زینک و عصاره بامبو نیز وجود دارد که همه آنها اجزاء مهم شناخته شده در ارتباط با سلامت و تقویت پوست و مو هستند. حضور عصاره بامبو چنانکه گفته شد به اثر بخشی کلاژن کمک می کند و خود غنی از مواد مغذی ارزنده است که بر جذابیت این محصول می افزاید.

حضور هیالورونیک اسید در فرآورده نیز اثربخشی آن را هم به عنوان یک مکمل پوست و هم به عنوان یک مکمل حمایت کننده از مفاصل و استخوان ها می افزاید. مقدار ویتامین ث در ساشه کلاژن نوتری پاد معادل 90 میلی گرم است که قادر است 100% از حداقل نیاز روزانه به این ویتامین را تامین نماید.

500 میکروگرم بیوتین موجود در این فرآورده نیز به اثر بخشی آن کمک می کند.

قرص کلاژن + ویتامین ث نوتری پاد از مقدار پایین­تری از کلاژن و ویتامین ث در مقایسه با شکل ساشه برخوردار است که البته میزان پایین تر کلاژن با افزایش تعداد مصرف قابل جبران است. مزیت مهم قرص های کلاژن نوتری پاد کیفیت ساخت فوق العاده آنها درکنار سهولت مصرف می باشد. قرص های کلاژن نوتری پاد را می توانید با خود به راحتی به محل کار یا هر جای دیگر ببرید و مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *