در این مطلب میخوانید

معرفی بهترین قرص مکمل ویتامین e 400

همه چیز درباره‌ی ویتامین E | نوتری پاد
همه چیز درباره‌ی ویتامین E | نوتری پاد
در این مطلب میخوانید

ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است و با مصرف آن می‌توانید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید. به علت خاصیت آنتی‌اکسیدانی که ویتامین E دارد، مصرف آن برای پوست و مو و سلامت عمومی بدن فواید بسیاردارد. حال ممکن است سؤال کنید خواص ویتامین E چیست؟ علائم کمبود این ویتامین چیست؟ برای گرفتن پاسخ این سؤالات و کسب اطلاعات بیشتر ادامه مطلب را ازدست ندهید.

ویتامین e 400 چیست؟

همانگونه که ذکر شد ویتامین E ویتامینی محلول در چربی است که به عنوان آنتی اکسیدانی قوی نیز شهرت دارد. به بیان ساده این آنتی‌اکسیدان‌ها به خوبی سلول‌های بدن شما را در برابر تأثیرات منفی رادیکال‌های آزاد ایمن نگه می‌دارند. به همین دلیل با مصرف این ویتامین احتمال ابتلا به بیماری های خطرناکی مانند سرطان، آلزایمر و بیماری‌های قلبی کاهش می‌یابد.

ناگفته نماند که بدن ما توانایی تولید این ویتامین را ندارد، پس باید با خوردن مکمل یا مواد غذایی مناسب، نیاز بدن را تأمین کنید. با مصرف ویتامین e 400 علاوه بر جلوگیری از پیری زودرس، سیستم ایمنی بدن شما تقویت می‌شود و سیستم بینایی تان سالم خواهد ماند.

ویتامین E چیست؟

بهترین منابع ویتامین E کدامند؟

مهم‌ترین مواد غذایی دارای ویتامین ای به شرح زیر هستند:

  • دانه‌ی آفتابگردان
  • بادام
  • روغن زیتون
  • بادام‌زمینی
  • فندق
  • آووکادو
  • کلم بروکلی
  • انبه
  • اسفناج
  • گوجه‌فرنگی
  • کیوی

معرفی 11 مورد از خواص ویتامین E

از خواص مصرف ویتامین ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. درمان کبد چرب
  2. رشد عضلات و بدنسازی
  3. کمک به کاهش وزن و تنظیم هورمون‌ها
  4. کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی
  5. تقویت بینایی
  6. پیشگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر
  7. افزایش استقامت فیزیکی و قدرت ماهیچه‌ها
  8. کمک به رشد جنین در دوران بارداری
  9. تقویت پوست سر و جلوگیری از خشک شدن و ایجاد شوره سر
  10. کمک به جوانسازی پوست و رفع چین و چروک
  11. پیشگیری از ابتلا به بیماری‌‌هایی مانند سرطان، سخت شدن رگ‌ها، بیماری‌های قلبی و فشارخون بالا

علائم کمبود ویتامین E

علائم کمبود ویتامین E به شرح زیر است:

ضعف عضلانی ناشی از کمبود ویتامین ای

وجود این ویتامین برای مغز و نخاع (سیستم عصبی مرکزی) لازم است. به بیان ساده این ماده آنتی اکسیدان اصلی بدن بوده که در صورت کمبود آن ضعف عضلانی و استرس اکسیداتیو ایجاد می‌شود.

ایجاد مشکلات تعادلی و اختلال در هماهنگی اعضای بدن

به علت کمبود این ماده ضروری و مغذی و وارد شدن آسیب به سلول‌های عصبی، در هنگام انتقال سیگنال‌ها توانایی آنها مختل می‌شود.

علائم کمبود ویتامین E

کمبود ویتامین e 400 عامل بی حسی و سوزن سوزن شدن

وارد شدن آسیب به فیبرهای عصبی مانع از انتقال صحیح سیگنال‌ها به وسیله اعصاب می‌شود. این موضوع سبب بروز احساس درد ناخوشایند در اندامها می شود که به آن نوروپاتی محیطی می‌گویند.

ضعیف شدن چشم و کاهش بینایی

در صورت کمبود ویتامین ای در بدن، گیرنده‌های نور در قسمت شبکیه چشم و سایر سلول‌های آن ضعیف می‌شوند و پس از گذشت مدتی باعث از دست رفتن بینایی می‌شوند.

مشکلات سیستم ایمنی ناشی از کمبود ویتامین e 400

برخی از مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد که کمبود این ویتامین توانایی مهار سلول‌ های ایمنی را دارد. این مشکل بیشتر در افراد سالمند ایجاد می‌شود.

مشکلات هماهنگی و ضعف عضلانی یکی از علائم عصبی به شمار می‌آیند که نشان دهنده وارد شدن آسیب به سیستم عصبی مرکزی و محیطی خواهد بود. به طور کلی سیستم عصبی مرکزی بین نخاع و مغز ارتباط برقرار خواهد کرد. در صورتی که سیستم عصبی محیطی از شبکه‌ای از اعصاب تشکیل می‌شود که در خارج از نخاع و مغز قرار دارند. وظیفه این سیستم انتقال پیام‌ها به سراسر بدن است.
از آنجایی‌که بیشتر ساختار غلاف نورون از چربی تشکیل شده، کمبود ویتامین E به معنای کم بودن آنتی اکسیدان بدن به منظور محافظت از این چربی‌ها است پس به علت کمبود این ویتامین عملکرد سیستم عصبی با مشکل مواجه می‌شود.

عوارض کمبود ویتامین E

به طور کلی احتمال کمبود این ویتامین بسیار پایین است، مگر شخص دچار بیماری ژنتیکی و یا مزمن زمینه‌ای باشد، همچنین افرادی که در رژیم غذایی آنها چربی بسیار کمی وجود دارد، دچار کمبود ویتامین ای می‌شوند. پس افرادی که کمبود این ویتامین را ندارند، لازم نیست مکمل مصرف کنند.

با توجه به محلول در چربی بودن ویتامین E، مصرف بیش از حد این مکمل مشکلاتی مانند دردهای عضلانی، استفراغ، خونریزی غیرطبیعی و اسهال را ایجاد می‌کنند. لازم به ذکر است که این خونریزی خطر ایجاد مرگ زودهنگام و سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

برخی از مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد که این ویتامین برای بانوانی که در مراحل اولیه بارداری هستند، می‌تواند مضر باشد. به بیان دیگر در بانوانی که در ۸ هفته اول بارداری قرار دارند، مصرف ویتامین ای با دوز بالا، خطر نقص مادرزادی قلب را بالا می برد. از سوی دیگر برخی از شواهد نشان می‌دهد که مصرف بیش از حد این مکمل در مردان، باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات می‌شود.

برای جلوگیری از بروز این عوارض و مشکلات، بهتر است حتی برای استفاده از بهترین مکمل های دارویی به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین در هنگام مصرف آن باید به میزان مصرف مجازی که روی جلد ذکر شده توجه داشته باشید، مگر اینکه پزشک شما میزان مصرف را تجویز کند. در صورت داشتن هریک از موارد زیر باید با پزشک مشورت کنید:

  • دیابت
  • سرطان سر و گردن
  • کمبود ویتامین k
  • بیماری کبد
  • اختلالات خونریزی
  • سابقه سکته مغزی یا حملات قلبی
  • بیماری چشم رتینیت پیگمنتوزا

همانگونه که ذکر شد در صورت مصرف مکمل ویتامین E، احتمال افزایش خطر خونریزی وجود دارد. پس در صورت داشتن هرگونه جراحی، باید ۲ هفته قبل از انجام جراحی از مصرف این مکمل خودداری کنید. از سوی دیگر در صورت انجام آنژیوپلاستی برای باز کردن عروق، باید به پزشک خود اطلاع دهید.

راه حل های درمان کمبود ویتامین E

درصورتی‌که میزان ویتامین ای بدن شما کم باشد و یا در صورت کافی نبودن میزان چربی در رژیم غذایی، با رعایت رژیم غذایی مناسب می‌توانید آن را رفع کنید. از سوی دیگر با توجه به تشخیص پزشک و صلاح‌ دید وی می‌توانید از مکمل‌های خوراکی حاوی ویتامین ای که در دوزهای مختلف تولید می‌شوند، استفاده کنید.

بهترین زمان مصرف ویتامین e

بعد از خوردن وعده‌های صبحانه و شام می‌توانید این قرص را مصرف کنید. لازم به ذکر است که پزشکان توصیه می‌کنند تأثیر این ویتامین زمانی‌که در عصر و شب مصرف شود، بیشتر خواهد بود.

تداخلات دارویی ویتامین E

ممکن است مصرف ویتامین E با داروهای ذکرشده در این قسمت تداخل دارویی داشته باشد:

  • نیاسین و استاتین‌ها: این داروها را برای افرادی که کلسترول بالا دارند، تجویز می‌کنند.
  • مکمل‌های ضد پلاکت و ضد انعقاد، گیاهان و داروها: در هنگام مصرف این داروها نباید از ویتامین ای استفاده کنید؛ زیرا احتمال افزایش خطر خونریزی وجود دارد.
  • ویتامین k: احتمال دارد که مصرف همزمان ویتامین E و ویتامین k باعث کاهش میزان اثرگذاری ویتامین k شود.
  • آنتی‌بیوتیک‌های ضد‌تومور و عوامل آلکیله‌کننده: ممکن است مصرف دوز بالای ویتامین E در هنگام استفاده از داروهای شیمی‌درمانی تأثیر گذار باشد.

ویتامین E و سلامتی

ادعاهای بسیاری، در رابطه با قابلیت ویتامین E برای ارتقای سلامتی و پیشگیری و درمان بیماری‌ها مطرح شده است. مکانیسم‌ هایی که ویتامین E ممکن است به کمک آنها این حفاظت را فراهم کند، شامل موارد زیر است:

  • عملکرد آن به عنوان یک آنتی‌اکسیدان
  • نقش‌های ضد التهابی آن
  • مهار انعقاد پلاکت
  • افزایش ایمنی

در ادامه تاثیر ویتامین ای بر چند بیماری را بررسی کردیم تا ببینم ایا مصرف ویتامین e به درمان یا پیشگیری از ابتلا کمک میکند یا خیر؟

ویتامین e و بیماری های قلبی عروقی:

برای مدتی، مکمل‌های ویتامین e به عنوان روشی آسان برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی‌ عروقی در نظر گرفته می‌شدند. با این حال، آخرین بررسی شواهد از کارآزمایی‌های بالینی توسط “کارگروه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده” نشان داد که هیچ سود قطعی از مصرف مکمل‌های ویتامین e برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی‌ عروقی وجود ندارد. اگرچه برخی مطالعات کارآزمایی‌های بالینی، نشان داده‌اند که این مکمل‌ها به ویژه در افراد نسبتاً سالم می‌توانند فایده‌ هایی برای محافظت از قلب داشته باشند.

برخی مطالعات نشان دادند که خطر بیماری قلبی در افرادی که مکمل‌های ویتامین E (معمولاً حاوی 400 واحد بین‌المللی یا بیشتر) را حداقل به مدت دو سال مصرف کرده‌اند، 20-40% کاهش یافته است.

در “مطالعه سلامت زنان”، که تقریباً 40,000 زن سالم را به مدت 10 سال دنبال کرد، مکمل‌های ویتامین E با دوز 600 واحد بین‌المللی هر روزتوسط آنها مصرف می‌شدند، خطر رویدادهای بزرگ قلبی مثل حمله قلبی، سکته یا مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی‌عروقی را به طور قابل توجهی کاهش ندادند، اما خبرهای امیدوارکننده‌ای در یافته‌ها وجود داشت: هنگامی که این رویدادها به طور جداگانه تحلیل شدند، مکمل ویتامین E با کاهش 24 درصدی خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی‌ عروقی موثر واقع شدند و در میان زنانی که سنشان 65 سال یا بیشتر بود، مکمل ویتامین E خطر رویدادهای بزرگ قلبی را به میزان 26% کاهش داد.

تحلیل‌های بعدی نشان دادند که زنانی که مکمل‌های ویتامین e مصرف کرده‌اند، خطر کمتری آن هارا برای توسعه لخته‌های خونی در پاها و ریه‌ها، تهدید می‌کرد.

ویتامین ای و کمک به دیسمنوره

دیسمنوره وضعیتی است که با درد شدید قاعدگی به صورت مکرر مانند گرفتگی و درد شدید در ناحیه لگن مشخص می‌شود.
تحقیقات امیدوار کننده ای نشان می‌دهد که مکمل های ویتامین e ممکن است درد زنان مبتلا به این بیماری را کاهش دهد. ویتامین e به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی، می‌تواند به کاهش التهاب در بدن، از جمله التهاب رحم کمک کند.

در یک مطالعه در سال 2018 بر روی 100 زن مبتلا به دیسمنوره، مصرف روزانه 200 واحد ویتامین E درد قاعدگی را تسکین داد. هنگامی که ویتامین با مکمل امگا 3 حاوی 180 میلی گرم EPA و 120 میلی گرم DHA ترکیب شد، اثرات حتی بهتر هم بود.
علاوه بر این، یک مطالعه در سال 2021 نشان داد که مصرف مکمل با ترکیبی از ویتامین E و ویتامین C روزانه به مدت 8 هفته به کاهش شدت درد لگن و دیسمنوره در زنان مبتلا به اندومتریوز کمک کرد.

لازم به ذکر است که به تحقیقات بیشتری برای تعیین اثرات قطعی ویتامین E بر دیسمنوره نیاز است و تاثیر ویتامین E بر دیسمنوره ممکن است به کیفیت و دوز مکمل مصرفی بستگی داشته باشد.

ویتامین e و سرطان:

مواد مغذی آنتی‌اکسیدانی مانند ویتامین e از اجزای سلولی در برابر اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد که می‌توانند به توسعه سرطان کمک کنند، محافظت می‌کنند. ویتامین e ممکن است همچنین از تشکیل نیتروزآمین‌های سرطان‌زا(که از نیتریت‌ها در غذاها در معده تشکیل می‌شوند) جلوگیری کرده و با تقویت عملکرد ایمنی، از سرطان محافظت کند. با این حال، آزمایش‌ها و مطالعات انسانی که تلاش کرده‌اند ارتباط بین مصرف ویتامین e و بروز سرطان را بررسی کنند، نشان داده‌اند که در بیشتر موارد ویتامین e نقش مستقیمی در پیشگیری یا درمان سرطان ندارد.

چندین مطالعه بررسی کرده‌اند که آیا مصرف ویتامین e بر خطر ابتلا به سرطان پروستات تاثیر می‌گذارند یا خیر. یک مطالعه در بین مردان سیگاری‌ و مردانی که سیگار را ترک کرده بودند، نشان داد مصرف ویتامین e با کاهش 71 درصدی معنادار آماری، در خطر سرطان پروستات پیشرفته همراه بود.
همچنین یک مطالعه روی زنان در ایالت آیووا شواهدی را ارائه می‌دهد که مصرف ویتامین E از غذاها و مکمل‌ها می‌تواند خطر سرطان روده بزرگ را کاهش دهد، به ویژه در زنانی که زیر 65 سال هستند.

انجمن سرطان آمریکا یک مطالعه اپیدمیولوژیک را انجام داد که رابطه بین استفاده از ویتامین e و مرگ‌ومیر ناشی از سرطان مثانه را بررسی کرد. از تقریباً یک میلیون بزرگسال که بین سال‌های 1982 و 1998 دنبال شدند، بزرگسالانی که به مدت 10 سال یا بیشتر از مکمل‌های ویتامین e استفاده کرده بودند، خطر مرگ ناشی از سرطان مثانه در آن‌ها کاهش یافته بود.
همانطور که گفتیم شواهد موجود تا به امروز، برای حمایت از مصرف ویتامین E به منظور پیشگیری از سرطان کافی نیست و همچان نیازمند تحقیقات بیشتری می‌باشد.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم به معرفی ویتامین E و نکات مهم آن بپردازیم. همانگونه که ذکر شد این ویتامین محلول در چربی است و در اکثر مواد غذایی یافت می‌شود. در صورت کمبود این ویتامین ضروری، می‌توانید با رعایت رژیم غذایی مناسب و مصرف مکمل آن را رفع کنید. البته که مکمل ها نقش مهمی در درمان کمبود ویتامین ای دارند. به‌طورکلی این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و مانع از پیری زودرس، آلزایمر، ابتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی – عروقی و… می‌شود.

بهترین مکمل ویتامین e 400

اگر شما هم به دنبال یافتن بهترین مکمل ویتامین e هستید، به شما پیشنهاد می کنیم که محصول ویتامین E نوتری پاد را از دست ندهید چرا که به علت ماده موثره آن که از کمپانی آلمانی BASF می باشد، کیفیت بالایی دارد و به علت سافت ژل بودن به راحتی بلعیده میشود و عوارض جانبی خاصی ندارد.

مصرف این محصول در دوران بارداری و شیردهی نیز منع مصرف ندارد و استفاده از آن در دوزهای توصیه شده برای اغلب افراد عارضه ی خاصی نخواهد داشت. البته که ما پیشنهاد می‌کنیم اکثر داروها و مکمل ها با مشورت پزشک مربوطه مصرف شود. اما به طور کلی فیدبک های بسیار خوبی از این آنتی اکسیدان محبوب گزارش شده است و مصرف نه تنها کمبود آن را جبران بلکه صد در صد نیاز روزانه به ویتامین ای را تامین می‌کند. برای اطلاعات بیشتر از انواع مکمل های دارویی، می‌توانید به وب سایت نوتری پاد مراجعه کنید.

2 دیدگاه در “معرفی بهترین قرص مکمل ویتامین e 400

  1. مروتی گفت:

    سلام وقتتون بخیر ممنون از مطالب خوبی که راجع به ویتامین e نوشتید میشه لطفا بفرمایید چجوری میتونم قرص ویتامین e سفارش بدم؟

    1. ca گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر لطفا با کارشناسان فروش نوتری پاد تماس حاصل فرمایید راهنماییتون کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *