در این مطلب میخوانید

بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو

بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو چیست؟
بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو چیست؟
در این مطلب میخوانید

در حالت عادی ریزش مو بین 50 تا 150 تار در طول روز طبیعی است، در صورت بیشتر شدن این تعداد دیگر باید به دنبال علت مشکل و درمان آن باشید. علل داخلی و خارجی مختلفی مانند سن، ژنتیک، محیط، کیفیت آب، رنگ مو و غیره وجود دارد که باعث ریزش مو می شود. یکی از دلایل مهم کاهش حجم مو تغذیه نامناسب و کمبود مواد مغذی است که در این صورت با مصرف مکمل‌ها و قرص ویتامین برای ریزش مو  می‌توان این مشکل را رفع کرد، اما اهمیت مصرف ویتامین در پیشگیری از ریزش مو چیست؟اصلا چرا باید از مکمل پوست و مو استفاده کنیم؟

آیا انواع مکمل‌های تقویتی برای ریزش مو را می‌شناسید؟ در ادامه همه‌ چیز در مورد ریزش مو و ویتامین‌ های موثر برای تقویت مو ذکر شده است. پس  چه به دنبال افزایش حجم مو و داشتن موهای شاداب و سالم هستید چه از ریزش مو رنج می‌برید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

اهمیت قرص ویتامین در پیشگیری از ریزش مو

اگر قبلاً سعی کردید از روغن‌ها و سرم‌های رشد مو برای کمک به ضخیم‌تر شدن و بلند شدن موها استفاده کنید ، ممکن است تمایل داشه باشید ویتامین‌هایی را برای رشد مو و جلوگیری از ریزش مو مصرف کنید. این مکمل ها به طور خاص برای کسانی که ریزش مو دارند یا موهایشان نازک و شکننده شده، فرموله شده اند تا در به دستیابی به موهای قوی و سالم تر کمک کنند.

ریزش مو را با رعایت رژیم غذایی مناسب می‌توان کنترل کرد. به بیان دیگر برای رشد موهای سالم، مصرف ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی ضروری است. پس اگر به‌ وسیله رژیم غذایی این ویتامین‌ها و مواد معدنی را دریافت نکنید، دچار ریزش مو خواهید شد.

دکتر Dendy Engelman متخصص پوست، درماتولوژی و جراحی زیبایی در منهتن می‌گوید: مکمل های رشد مو برای کسانی که ریزش مو و نازک شدن مو را تجربه می‌کنند ، یا برای کسانی که فقط موهای ضخیم و بلندتری می‌خواهند مفید است.

مهم‌ترین ویتامین‌های موردنیاز برای جلوگیری از ریزش مو

همانگونه که در قسمت‌های قبل ذکر شد با مصرف مکمل های ویتامین می‌توان از ریزش مو جلوگیری کرد، این مکمل ها می‌توانند راه بسیار خوبی برای بهبود سلامت موهای شما باشند.، از این ویتامین‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیوتین (ویتامین B7):
    محبوب ترین ویتامین برای تقویت مو بیوتین است. مطالعات زیادی در مورد تاثیر بیوتین بر ریزش مو و رشد موهای جدید انجام شده است.
    بیوتین به تولید کراتین کمک می کند که به نوبه خود از ساختار تارهای موی شما پشتیبانی می کند. دوز روزانه برای مصرف بیوتین 30 میکروگرم برای بزرگسالان توصیه شده است.
  • نیاسین (ویتامین B3):
    ویتامینی که کمتر در بحث تقویت مو از آن صحبت می شود، نیاسین است که به نام B3 نیز شناخته می شود. به بهبود گردش خون در پوست سر کمک می کند و خطر ریزش یا نازک شدن مو را کاهش می‌دهد.
  • کوبالامین (ویتامین B12):
    وقتی صحبت از ویتامین‌های ریزش مو به میان می‌آید ، یکی از گزینه‌هایی که از ارزش کمتری برخوردار است کوبالامین می‌باشد. کمبود ویتامین B12 در افراد مسن شایع است و می تواند منجر به ریزش موی چشمگیر شود. گوشت، ماهی، تخم مرغ و غیره بهترین منابع ویتامین B12 هستند.
  • اسید فولیک (ویتامین B9):
    کمبود ویتامین B9 می‌تواند باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی و کم خونی ناشی از کمبود فولات شود که خون رسانی به فولیکول های مو را کاهش می‌دهد و به ریزش مو کمک می کند. بنابراین رژیم غذایی حاوی مواد غذایی غنی از فولات و مکمل های حاوی ویتامین B9 می‌تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند.
  • ویتامین A:
    درست مانند بیوتین، ویتامین A از سنتز کراتین پشتیبانی می‌کند و تارهای مو را تقویت می کند.ویتامین A باعث تولید سبوم نیز می‌شود که به حفظ سلامت پوست سر کمک می‌کند.
    در حالی که ویتامینA به طور مستقیم به جلوگیری از ریزش مو کمک نمی کند، به تحریک رشد موهای جدید کمک می‌کند. دوز توصیه شده روزانه از 700 میکروگرم تا 900 میکروگرم متغیر است و به راحتی می‌توانید ویتامین A کافی را در غذاهای غنی از بتاکاروتن مانند هویج، سیب زمینی شیرین، اسفناج و کدو تنبل به دست آورید.
  • ویتامین C:
    ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی به محافظت از موهای شما در برابر آسیب رادیکال های آزاد و استرس کمک می‌کند . یک مکمل ویتامین C یا مصرف مرکبات و سبزیجات می تواند راهی عالی برای تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش مو باشد.
  • ویتامین E:
    این ویتامین مانند ویتامین C عمل می‌کند، اما موثرتر است. یک مطالعه در سال 2010 نشان داده است که مصرف مکمل توکوترینول، که متعلق به خانواده ویتامین E است، می تواند تا سی و چهار درصد رشد مو را افزایش دهد .
  • آهن:
    یکی از دلایل مهم ریزش مو در زنان کمبود آهن است. زنان زیادی از کم خونی ناشی از فقر آهن به خصوص در دوران بارداری رنج می‌برند که می‌تواند منجر به ریزش موی فاجعه بار شود.
    می‌توانید آهن را از گوشت قرمز، سبزیجاتی مانند اسفناج یا حتی صدف دریافت کنید. دوز توصیه شده روزانه 45 میلی گرم است.
  • پروتئین:
    ساختار موها از نوعی پروتئین ساخته شده که کراتین نام دارد و به ساختار مو استحکام می‌بخشد. همچنین پروتئین منبع تغذیه برای فولیکول های مو محسوب می‌شود و اگر فولیکول ها به خوبی تغذیه شوند موها سالم و قوی تر خواهند بود و کمتر دچار ریزش می‌شوند.
  • روی:
    روی یکی دیگر از مواد معدنی عالی است که به رشد مو کمک می‌کند. تولید سبوم را تنظیم می‌کند و سلول های مویی جدید تولید می‌کند. روی همچنین تاثیر مثبتی بر سیستم ایمنی دارد و می‌تواند از این طریق به جلوگیری از ریزش مو کمک کند.
  • سلنیوم:
    سلنیوم عنصری معدنی و کمیاب است که با خواص آنتی اکسیدانی می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند. سلنیوم همچنین سبب عملکرد صحیح غده تروئید می‌شود و هورمون های تیروئیدی سبب بر رشد مو تاثیر بسزایی دارند.

تأثیر سبک زندگی بر ریزش مو

از تاثیر سبک زندگی بر ریزش و کاهش حجم مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استرس

التهاب و استرس ناشی از آن با طیفی وسیعی از مشکلات پزشکی مانند ریزش مو ارتباط دارد. استرس روحی و جسمی باعث تغییر از چرخه رشد به چرخه استراحت می‌شود. به این وضعیت تلوژن افلوویوم گفته شده که در این وضعیت احتمال ریزش مو افزایش می‌یابد. در این صورت هیچ درمان دقیقی برای رفع این مشکل وجود ندارد، تنها با رهایی از استرس می‌توان ریختن بیش از حد مو را کنترل کرد. از سوی دیگر باید به اندازه کافی ورزش کنید، به موقع و کافی بخوابید و زمانی را برای افکار مثبت در نظر بگیرید.

رژیم غذایی نامناسب

داشتن رژیم غذایی نامناسب نیز می‌تواند باعث ریزش مو ‌شود. پس با داشتن رژیم غذایی مناسب و دریافت مواد معدنی، ویتامین‌ها، مواد مغذی و پروتئین‌های موردنیاز بدن، می‌توانید از ریزش مو جلوگیری کنید. به‌ عنوان مثال یکی از شایع‌ترین دلایل ریزش مو، کمبود آهن است.

کاهش شدید وزن

ثابت نبودن وزن شما و یا داشتن بیماری مزمن می‌تواند تاثیر بسزایی در جذب ویتامین در روده‌ها داشته باشد. در این صورت مصرف مکمل و ویتامین برای ریزش مو بهترین گزینه خواهد بود. احتمال بروز این مشکل در مقایسه با دلایل دیگر ریزش کمتر است. به عنوان مثال اگر در مدت زمان کوتاهی بخواهید وزن بسیاری کم کنید، این موضوع باعث ریزش مو خواهد شد.

تغذیه و سلامت پوست سر

پایه فولیکول‌های مو، پوست سر است، پس نحوه تغذیه و سلامت آن تاثیر بسزایی بر سلامت فولیکول‌ها خواهد داشت. هنگامی‌که به درستی از پوست سر خود مراقبت نکنید، درنهایت مشکلاتی مانند قارچ و خشکی سر ایجاد شده و باعث ایجاد شوره سر و پوسته پوسته شدن پوست سر می‌شود.
با تجمع فولیکول‌های مرده روی پوست سر، دیگر موهای جدید رشد نخواهند کرد و باعث کاهش حجم مو خواهند شد. پس تغذیه پوست سر و رعایت بهداشت بسیار حائز اهمیت است و برای انجام این کار باید روال درستی از مراقبت مو را انجام دهید.

بارداری و زایمان

روند بارداری و زایمان نیز باعث ایجاد تغییرات فیزیکی می‌شود که در نهایت سبب ریزش مو خواهد شد. به بیان دیگر این مشکل بیشتر پس از زایمان ایجاد می‌شود و دلیل اصلی آن کاهش سطح استروژن پس از زایمان است. پس کاهش سطح استروژن به همراه کمبود احتمالی ویتامین‌ها، می‌تواند باعث ایجاد ریزش مو بعد از زایمان شود.

رژیم غذایی مناسب برای دریافت ویتامین‌ها

همانگونه که در قسمت‌های بالا ذکر شد با رعایت رژیم غذایی مناسب، می‌توانید از ریزش موهای خود جلوگیری کنید. به بیان دیگر مصرف کالری، روی، آهن، پروتئین، ویتامین‌های گروه B مانع از ایجاد این مشکل می‌شوند. پس مصرف سایر مواد مغذی یا درشت مغذی‌ها مانند اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین‌های C، D، A و E در رژیم غذایی باعث تامین سلامت مو خواهد شد.
به‌طورکلی اکثر افرادی که ریزش موی شدید دارند، بعد از تغییر رژیم غذایی خود، تغییرات محسوسی را مشاهده خواهند کرد. پس با ریشه‌یابی مشکلات مانند مشکلات گوارشی، به‌هم خوردن تعادل هورمون‌ها و سایر موارد دیگر و مدیریت استرس می‌توان ریزش مو را متوقف کرد.

رژیم غذایی ماسب برای جلوگیری از ریزش مو

انواع مکمل تقویتی و قرص ویتامین برای ریزش مو

مصرف مکمل تقویتی برای جلوگیری ریزش مو یکی از بهترین روش‌ها برای کنترل و کاهش ریزش مو مناسب است. به عبارت دیگر انواع مکمل‌های تقویتی مو در بازار وجود دارند. از انواع این مکمل‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرص هیرویت هلث اید
  • قرص یونی زینک
  • پرفکتیل اورجینال
  • قرص فولیکوژن
  • رجوا درمکس
  • کپسول پیلفود کمپلکس
  • قرص سیسئین B6 رازک
  • کپسول پریوتین نوتراکس
  • قرص بیوپانتن یوروویتال
  • کپسول هیر اکتیواتور سان لایف

در اینجا موثرترین ویتامین ها و مکمل هایی که به شما کمک می‌کنند موهایی سالم و درخشان تر داشته باشید را معرفی کردیم.

به‌طورکلی در صورت تشخیص پزشک و فهمیدن علت اصلی کاهش حجم موی سر، می‌توانید هر یک از این مکمل‌ها را براساس تجویز پزشک مصرف کنید. مکمل های غذایی، محصولاتی هستند که برای تکمیل رژیم غذایی در نظر گرفته شده اند. آنها دارو نیستند و برای تشخیص، پیشگیری یا درمان بیماری ها در نظر گرفته نمی‌شوند. در صورت بارداری یا شیردهی در مصرف مکمل های غذایی احتیاط کنید. همچنین در دادن مکمل ها به کودک احتیاط کنید، مگر اینکه توسط پزشک تجویز شود.

بهترین مکمل‌های تقویتی موی نوتری پاد

شرکت نوتری پاد یکی از شرکت‌های معتبر در جندی شاپور است که با استفاده از جدیدترین تکنولوژی بهترین قرص ویتامین، تقویت کننده مو را تولید می‌کند. محصولات این شرکت به‌قدری با کیفیت هستند که با محصولات خارجی توانایی رقابت دارند. به‌طورکلی از مکمل‌های تقویتی ریزش مو که توسط این شرکت تولید می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کلاژن نوتری پاد
کلاژن هیدرولیز شده دریایی با ویتامین ث
ویلی مکس

ریزش مو با مصرف مکمل کنترل میشود؟

سخن پایانی

ریزش مو یکی از مشکلاتی بوده که هر فردی به دلایل مختلفی آن را تجربه می‌کند. از سوی دیگر دلایل ایجاد این مشکل در افراد مختلف، با یکدیگر متفاوت است. با داشتن رژیم غذایی مناسب، مصرف مکمل و قرص ویتامین برای ریزش مو، انتخاب سبک زندگی مناسب، مراقبت مداوم از مو و سایر موارد دیگر می‌توان در کاهش و کنترل ریزش مو تاثیر بسزایی گذاشت.
بهترین روش برای کاهش ریزش مو خرید مکمل‌‎های تقویتی از شرکت‌های معتبر مانند شرکت نوتری پاد است. پس با مراجعه به سایت این مجموعه می‌توانید محصولات این شرکت را مشاهده کرده و پس از دریافت مشاوره سفارش خود را ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *