در این مطلب میخوانید

مهم‌ترین فواید قرص ویتامین C برای پوست

مهم‌ترین فواید قرص ویتامین C برای پوست
مهم‌ترین فواید قرص ویتامین C برای پوست
در این مطلب میخوانید

ویتامین C یکی از ویتامین‌های مهم مورد نیاز بدن است. برای بهره‌مند شدن از خواص بی‌نظیر آن باید از طریق مصرف موادغذایی و داروهای مکمل این کمبود را جبران کنید. قرص ویتامین C برای پوست خواص بسیار زیادی دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

افزایش سرعت بهبود زخم‌ها با ویتامین C

با مصرف این ویتامین می‌توانید به ترمیم انواع زخمها کنید. همچنین با مصرف این مکمل بافت جدید پوست رشد می‌کند که می‌تواند جای زخم‌ها و حتی سوختگی‌ها را بهبود بخشد. علت آنست که ترمیم زخمها مستلزم ساخت کلاژن است و ویتامین C به ساخت کلاژن کمک می کند.

در صورت نیاز به کلاژن، می توانید از ساشه کلاژن نوتری پاد که بهترین مکمل کلاژن موجود در بازار است، استفاده کنید.

بهبود التهابات پوستی

ویتامین C به علت خواص ضدالتهابی زیاد به کاهش التهابات بدن کمک می کند. از طرفی مصرف ویتامین C برای افرادی که به بیماری‌های مزمن مانند آرتریت مبتلا هستند، ضروری است. به همین علت است که معمولا توصیه میشود  مکمل های استخوان و مفاصل تا حد امکان همراه با ویتامین c استفاده شوند.

تاثیر مصرف قرص ویتامین C برای پوست و بهبود و درمان اگزمای پوستی

یکی از بهترین روش‌ها برای درمان بیماری اگزما، مصرف ترکیب زینک و ویتامین C است. در صورت ابتلا به اگزما، مصرف مکمل درمانی 15 میلی‌گرم زینک و بین 500 الی 1000 میلی‌گرم ویتامین C به صورت روزانه مفید است. پس یکی دیگر از فواید مصرف قرص ویتامین C برای پوست، بهبود و درمان اگزمای پوستی است.

ویتامین ث محافظت کننده در برابر آسیب‌های نور خورشید

ویتامین C به علت خواص آنتی اکسیدانی از پوست در برابر آسیب‌های نور خورشید محافظت می کند. به همین علت گزینه‌ای مناسب برای پیشگیری و بهبود آسیب های ناشی از آفتاب‌سوختگی و اشعه خورشید به شمار می‌آید.

ویتامین ث محافظت کننده در برابر آسیب‌های نور خورشید - نوتری پاد

کلاژن سازی

یکی از موادغذایی ضروری و مهم برای زیبایی و سلامت پوست، ویتامین C است که تأثیر به سزایی در افزایش سطح کلاژن دارد و درنهایت در بهبود عملکرد سلول‌های پوستی تأثیر خواهد داشت. سلول‌های پوستی برای سالم و قوی ماندن ، به کلاژن نیاز دارند . با مصرف قرص ویتامین C برای پوست، از گزند عواملی مانند استرس، آلودگی هوا و آفتاب در امان هستید.

جلوگیری از ایجاد چین و چروک

از آن جایی که ویتامین C، آنتی اکسیدانی قوی است، مصرف آن در محافظت از پوست در مقابل رادیکال‌های آزاد و در کاهش آسیب‌ استرس های اکسیداتیو تأثیر خواهد داشت. به همین علت در حفظ شادابی و طراوت پوست نقش دارد و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند. قرص ویتامین C برای پوست در بهبود الاستیسیته و کاهش چین‌وچروک تأثیر بسزایی دارد..

روشن کننده نقاط تیره

یکی دیگر از خواص قرص ویتامین C برای پوست، روشن کردن نقاط تیره است. مصرف این مکمل در روشن کردن نقاط تیره بدن، رفع نشانه‌های پیری پوست، کم رنگ‌شدن کک و مک‌های روی پوست، جوانسازی، روشنی و لطافت پوست تأثیر بسزایی خواهد داشت.

کاهش لکه‌های پوست

به هر دلیلی احتمال ایجاد لکه‌هایی روی پوست وجود دارد. به عنوان مثال احتمال دارد پس از ایجاد زخم و بهبود جای آن، رنگ آن قسمت نسبت به سایر قسمت‌ها تیره‌تر شود. با توجه به اثرات قرص ویتامین C برای پوست می توان از آن برای کاهش لکه های پوستی استفاده کرد.

کاهش لکه های پوستی از مهم ترین فواید قرص ویتامین C برای پوست | نوتری پاد

تقویت بافت پوستی

برای حفظ سلامت پوست، در لایه‌های زیرین آن عروق خونی کوچکی وجود دارند که وظیفه آنها حمل مواد مغذی لازم و اکسیژن است. در صورت نبود مواد مغذی کافی، پوست خشن و خشک می‌شود. ویتامین C در حفظ ساختار و پایداری عروق نقش دارد و ازاین جهت می توان گفت در تغذیه و خونرسانی به بافتهای بدن از جمله پوست نقش دارد.

افزایش جریان خون

از آنجایی‌که این مکمل به کاهش فشار خون و حفظ انعطاف‌پذیری شریان‌ها کمک می‌کند، در کل بدن شما جریان خون بهبود می‌یابد. توجه داشته باشید که پوست از جهت سوخ و ساز بسیار فعال است و ازاین جهت به جریان خون کافی و مناسب نیاز دارد تا حمل اکسیژن، حذف آلودگی‌ها، تغذیه سلول‌ها و رسیدن هورمون‌های لازم به خوبی انجام شود.

جلوگیری از عفونت‌های پوستی با ویتامین C

اگر پوست شما ویتامین C کافی دریافت کند، در مقابل مشکلاتی مانند عفونت‌های پوستی ایمن خواهد ماند. همچنین در صورت دریافت این ویتامین، سطح هیستامین که باعث ایجاد نشانه‌هایی مانند آبریزش چشم و قرمزی پوست در اثر حساسیت می‌شود را کاهش می یابد.

آب‌رسانی و تأمین آب پوست

مصرف قرص ویتامین C برای پوست با تأمین آب پوست و آب‌رسانی به آن مانع از ایجاد چین‌وچروک و پیری می‌شود. در نهایت مصرف این مکمل تأثیر بسزایی در شادابی و لطافت پوست خواهد داشت.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم به بررسی فواید قرص ویتامین C برای پوست بپردازیم. همانگونه که ذکر شد مصرف این مکمل برای پوست امری بسیار ضروری است. از فواید مصرف آن می‌توان به بهبود جای زخم، بهبود و درمان اگزما، رفع التهابات پوستی، آب‌رسانی به پوست، افزایش جریان خون و موارد دیگر اشاره کرد.

شرکت جندی شاپور یک شرکت فعال در حوزه ی داروسازی ست که انواع مکمل های دارویی را تحت عنوان برند نوتری پاد در حوزه های مختلف عرضه می کند. پیشنهاد می کنیم برای مشاهده ی انواع مکمل های حاوی ویتامین ث از صفحه ی ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *