در این مطلب میخوانید

عوارض مکمل‌ های تقلبی بدنسازی

عوارض جبران ناپذیر مکمل‌های تقلبی بدن سازی
عوارض جبران ناپذیر مکمل‌های تقلبی بدن سازی
در این مطلب میخوانید

مسلما تا کنون با ورزشکارانی که به دنبال خرید مکمل بدنسازی هستند، مواجه شده‌اید. در بازار مکمل‌های بسیاری یافت می‌شود که در ترکیب هر کدام از آنها مواد خاصی وجود دارد. برخی از مکمل‌ های موجود در بازار تقلبی هستند و مصرف آنها باعث ایجاد عوارض و مشکلاتی برای بدن می‌شود. حال ممکن است سوال کنید که مکمل‌ های اصلی و تقلبی از نظر کیفیت و عوارض چه اختلافاتی با هم دارند؟ عوارض مصرف مکمل‌ های تقلبی بدنسازی چیست؟ در ادامه همه‌چیز در مورد این مکمل‌ها ذکر شده است، پس برای کسب اطلاعات بیشتر ادامه مطلب را از دست ندهید.

مکمل‌ های تقلبی بدنسازی چیست؟

ورزشکارانی که قصد افزایش حجم عضلات خود را دارند، مکمل‌ های بدنسازی را انتخاب می‌کنند؛ زیرا با استفاده از مکمل های ورزشی با سرعت بیشتر توده‌های عضلانی شکل می‌گیرند و وزن فرد افزایش می‌یابد. از سوی دیگر مصرف مکمل علاوه بر افزایش عضله تاثیر بسزایی در کاهش چربی نیز دارد.
با توجه به بالا بودن قیمت مکمل‌ های بدنسازی، افراد سودجو مکمل‌های تقلبی بدنسازی را وارد بازار می‌کنند. به علت وجود ترکیبات و مواد غیرمجاز در مکمل‌ های بدنسازی تقلبی نتیجه عکس و تاثیرات منفی به جای خواهد گذاشت. پس در هنگام خرید باید به اصل بودن مکمل های ورزشی توجه داشته باشید.

مکمل های تقلبی بدنسازی چیست؟

انواع دسته‌بندی مکمل‌ های تقلبی بدنسازی

مکمل‌ های بدنسازی در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شوند و برای منظورهای مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرند. به بیان دیگر مکمل‌ هایی که افراد ورزشکار استفاده می‌کنند؛ شامل مکمل برای افزایش حجم عضلات، مکمل مخصوص برای افزایش قدرت و مکمل‌های چربی‌سوز می‌شود. در حال حاضر افراد سودجو مکمل‌ های تقلبی بدنسازی را نیز در این دسته‌بندی‌ها به بازار عرضه می‌کنند.

عوارض مصرف طولانی‌مدت مکمل‌ های تقلبی بدنسازی

مصرف مکمل‌های تقلبی و قاچاقی، توجه نکردن به دستور مصرف مربی، عدم توجه به بسته‌بندی محصول و گذشتن تاریخ انقضای این مکمل عوارض بسیاری خواهد داشت. به عبارت دیگر مصرف طولانی مدت مکمل‌ های تقلبی بدنسازی عوارض بسیاری به دنبال دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

همچنین سازمان غذا و داروی ایالات متحده دریافته است که برخی از محصولات بدنسازی ممکن است به طور غیرقانونی حاوی استروئیدها یا مواد مشابه استروئیدی باشند که با خطرات بالقوه جدی سلامتی، از جمله آسیب کبدی، که می‌تواند تهدید کننده زندگی باشد، همراه است. FDA صدها گزارش عوارض جانبی دریافت کرده است،که شواهدی به دست آمده از آنها آسیب جدی کبدی را نشان می‌دهد.

علاوه بر آسیب کبدی، استروئیدهای آنابولیک با واکنش های جدی همراه هستند مانند:

  • آکنه شدید
  • ریزش مو
  • خلق و خوی تغییر یافته
  • تحریک پذیری
  • افزایش پرخاشگری
  • افسردگی

:آنها همچنین با واکنش های خطرناکی ممکن است همراه باشند که برخی از آنها را بیان خواهیم کرد

  • آسیب کلیه
  • حمله قلبی
  • سکته
  • آمبولی ریه (لخته شدن خون در ریه ها)
  • ترومبوز ورید عمقی (لخته های خونی که در وریدهای عمقی بدن ایجاد می شود)

عوارض مکمل های تقلبی بدنسازی چیست؟

عوارض گوارشی مکمل‌ های بدنسازی تقلبی

یکی از عوارض مصرف مکمل‌ های بدنسازی تقلبی، ایجاد اختلال در سیستم گوارش است. به بیان دیگر 2 مکمل محبوب پروتئین کازئین و پروتئین آب‌پذیر از شیر مشتق می‌شوند. این 2 مکمل سرشار از نوعی قند به نام لاکتوز هستند که به صورت طبیعی در شیر وجود دارد. پس این مکمل‌ها برای کسانی که به لاکتوز حساسیت داشته، مناسب نیست.

عوارض گوارشی مکمل بدنسازی تقلبی شامل اسهال، نفخ و بیشتر می‌باشد.
مصرف مکمل‌ های تقلبی بدنسازی که لاکتوز دارند؛ می‌توانند سبب ایجاد نفخ، افزایش میزان حرکات روده، حالت تهوع، اسهال و درد معده می‌شوند. به همین علت برای جلوگیری از این مشکلات بهتر است از مراکز معتبر خریداری کنید.

آیا مکمل‌ های تقلبی باعث آسیب کبد می‌شوند؟

کبد یکی از مهم‌ترین اندام‌های بدن است که مصرف مکمل‌ های تقلبی بدنسازی باعث وارد شدن آسیب‌های جبران‌ناپذیر به این عضو خواهد شد. به بیان دیگر با تجمع مکمل‌ های تقلبی در کبد و به علت خارج نشدن آن، احتمال از کار افتادن و تخریب این عضو بالا می‌رود.

آسیب کلیوی ناشی از مصرف مکمل بدنسازی تقلبی

همانگونه که ذکر شد مصرف مکمل‌ های بدنسازی تقلبی باعث وارد شدن آسیب به کبد می‌شود. به بیان دیگر در صورت توجه نکردن به این موضوع و استفاده از مکمل‌ های تقلبی، ممکن است احتمال نیاز به جراحی‌های پیوند کلیه را هم بالا ببرد. انسان برای داشتن یک زندگی با کیفیت باید بدنی سالم داشته باشد و در صورت وارد شدن آسیب به اعضای بدن مثل کلیه دیگر نمیتوان به راحتی به زندگی خود ادامه داد.

تاثیر مکمل های تقلبی بر کلیه

بروز مشکلات کلیوی یکی دیگر از عوارض مصرف مکمل‌ های تقلبی است. این عضو بدن وظیفه دفع مواد زائد بدن را برعهده دارد. ترکیبات موجود در مکمل‌ های تقلبی سبب ایجاد اختلال در عملکرد کلیه شده و درنهایت مواد زائد در کلیه و همچنین بدن جمع می‌شود.

مکمل بدنسازی تقلبی و خطر نارسایی کلیه

در صورت عدم توجه به این موضوع، آسیب‌ها و عوارض جبران‌ناپذیری مانند خطر نارسایی کلیه ایجاد خواهد شد. در این صورت احتمال دارد برای انجام هر اقدامی دیر شده باشد و این مشکل فقط با پیوند کلیه رفع خواهد شد.

مصرف مکمل های تقلبی بدنسازی باعث نارسایی کلیه میشود؟

عوارض هورمونی مکمل‌ های بدنسازی تقلبی

مصرف برخی از مکمل‌ های تقلبی بدنسازی باعث ایجاد تغییرات هورمونی به‌ویژه در هورمون‌های جنسی می‌شود. به بیان دیگر در صورت مصرف مداوم این مکمل‌ها با گذشت زمان مشکلات قلبی و هورمونی ایجاد خواهند شد. مصرف این مکمل‌ها با ایجاد تغییراتی در هورمون‌ها، با گذشت زمان سبب ایجاد خطراتی از لحاظ فیزیکی و روحی می‌شوند. برخی از این مکمل‌ های تقلبی حاوی موادی مانند هورمون‌های آنابولیک مثل استروئیدها هستند که باعث ترمیم بافت‌های عضلانی و افزایش ساخت آنها می‌شود.

از سوی دیگر به علت مصرف مکمل‌ های غیراستاندارد، اختلالاتی در تعادل‌ هورمونی بدن ایجاد خواهد شد. مصرف برخی از مکمل‌ های تقلبی نیز باعث ایجاد تغییراتی در هورمون جنسی می‌شود. این تغییرات می‌توانند باعث ایجاد مشکلاتی مانند عوارض جانبی در سیستم تناسلی، نقص جنسی و کاهش تولید هورمون‌های جنسی شود.
برخی دیگر از مکمل‌ها روی هورمون‌های تیروئیدی تاثیر خواهند گذاشت. این تغییرات می‌تواند باعث ایجاد اختلالاتی در کنترل فعالیت‌های متابولیک و در سیستم تنظیم هورمونی بدن شود. همچنین مصرف مکمل‌ های تقلبی باعث افزایش هورمون‌های استرس شده و افزایش مداوم این هورمون‌ها توانایی ایجاد مشکلاتی مانند افسردگی، افت ایمنی و اضطراب را دارد.

آیا مکمل های تقلبی بدنسازی نارسایی کلیه ایجاد میکنند؟

آیا مکمل‌ های تقلبی بدنسازی  سرطان زا هستند؟

تحقیقات صورت‌گرفته نشان می‌دهد که مصرف بیش از 1000 میلی‌گرم کلسیم در طول روز خطر ابتلا به سرطان را بالا می‌برد. توجه داشته باشید که در صورت مصرف این مقدار از کلسیم از طریق مصرف مواد غذایی هیچگونه مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

پس مصرف مکمل های تقلبی بدنسازی خطر ابتلا به سرطان را افزایش خواهد داد مثلا مکمل های تقلبی بدنسازی ممکن است حاوی افزودنی های غیر مجاز باشند که می‌توانند باعث تغییرات سلولی و جهش ژنتیکی شوند و همین امر باعث رشد سلولهای سرطانی می‌گردد.

چگونه بفهمیم مکمل بدنسازی تقلبی است؟

یکی از نگرانی‌های اصلی مصرف مکمل‌ها، مبحث اورجینال بودن آن و عوارض آن است. در هنگام خرید باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • مطالعه دقیق برچسب واردکننده، برچسب تغذیه و جمع‌آوری اطلاعات آن حتی پس از دریافت محصول
  • توجه به طعم و بوی مکمل
  • بررسی لوگو و برچسب هولوگرام
  • بررسی اصالت و نحوه تایید وب‌سایت موردنظر برای اطمینان از اصالت محصول
  • بررسی چگونگی مخلوط شدن مکمل‌های پودری و نداشتن توده‌های سنگین
  • خرید ایمن مکمل بدنسازی از جاهای معتبر

برای خرید محصولات اورجینال باید در ابتدا تحقیقات لازم را درباره برندها انجام دهید و درنهایت از مراکز معتبر خرید کنید. محصولات برند نوتری پاد در شرکت پاد جندی شاپور، با پروانه ساخت تولید می‌شوند. این شرکت با استفاده از جدیدترین تکنولوژی و مواد با کیفیت، بهترین محصولات را تولید می‌کند.

خرید مکمل های بدنسازی اصل از مراکز معتبر

مکمل‌ های بدنسازی نوتری پاد

برند نوتری پاد مکمل‌ های ویتامینی، سلامتی و همچنین مکمل‌ های ورزشی وبدنسازی را تولید می‌کند. از مکمل‌های بدنسازی اورجینال تولیدشده توسط این برند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ال کارنیتین نوتری پاد

ال کارنیتین نوتری پاد حاوی 1000 میلی‌گرم ال کارتنین در هر سروینگ است و با طعم قهوه و به شکل قرص جوشان تولید می‌شود. مصرف این مکمل در کاهش وزن، چربی‌سوزی، افزایش انرژی در حین تمرین، ارتقا عملکرد ورزشی و همچنین کاهش دردهای عضلانی پس از تمرین نقش بسزایی دارد. ناگفته نماند که این مکمل شکل ندارد و کالری مصرفی را افزایش نخواهد داد.

ال آرژنین nutripad

ال آرژنین نوتری پاد در هر سروینگ 1000 میلی‌گرم آرژنین دارد. مصرف این مکمل باعث عضله‌سازی، کمک به گشادی عروق، تحریک ترشح هورمون رشد، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود جریان خون، تقویت قوای جنسی و کاهش میزان خستگی در هنگام انجام حرکات می‌شود.

سخن پایانی

ورزشکاران برای زودتر نتیجه گرفتن و عضله‌سازی سریع‌تر، مکمل بدنسازی مصرف می‌کنند. متاسفانه افراد سودجو مکمل‌ های تقلبی بدنسازی را با قیمت پایین‌تر به بازار وارده کرده‌اند. استفاده از این مکمل‌ های تقلبی عوارض بسیاری دارد که از آنها می‌توان به نارسایی کلیه، آسیب وارد شدن به کبد، عوارض گوارشی و سایر موارد دیگر اشاره کرد. برای خرید مکمل اورجینال باید به مراکز معتبر مراجعه کرده و برندهای معتبر را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *