در این مطلب میخوانید

تاثیر ال کارنیتین در بدنسازی و افزایش چربی سوزی

تاثیر ال کارنیتین در بدنسازی
تاثیر ال کارنیتین در بدنسازی
در این مطلب میخوانید

همه علاقه‌مندان به تناسب اندام در یک چیز اتفاق نظر دارند و آن این است که مکمل ال کارنیتین در بدنسازی بسیار مفید است. با گذشت زمان مصرف مکمل‌ها به یک ضرورت تبدیل شده است زیرا این مکمل‌ها به بدن کمک می‌کنند تا مواد ضروری خود را دریافت نماید.
یکی از مواد مورد نیاز بدن و مکملی که باید در روتین خود قرار دهیم کارنیتین است. کارنیتین که در بسیاری از مکمل‌های محبوب موجود در بازار یافت می‌شود، فواید زیادی از جمله کاهش چربی، رشد عضلات، ریکاوری بهتر بعد از تمرین و افزایش عملکرد را ارائه می‌کند.
اگر می‌خواهید با نحوه مصرف ال کارنیتین و نکات ایمنی مصرف آن آشنا شوید و پاسخ بسیاری از سؤال‌های رایج درباره این مکمل را دریافت کنید، ادامه مقاله را از دست ندهید.

نقش ال کارنیتین در بدنسازی

مکمل ال کارنیتین در بدنسازی بسیار شناخته شده است. کارنیتین یک اسید آمینه است که به طور طبیعی در کبد و کلیه ها ساخته می‌شود. برای تولید آن، بدن به دو اسید آمینه دیگر به نام‌های لیزین و متیونین نیاز دارد که بیشتر در گوشت قرمز یافت می‌شود. هنگامی که بدن کارنیتین را تولید می‌کند، این ماده در قلب و مغز نیز ذخیره می‌شود. شکل فعال کارنیتین، L-carnitine است.

کارنیتین برای بسیاری از عملکردهای حیاتی بدن ضروری است اما بیشتر در تولید انرژی سلولی نقش دارد. به همین دلیل کارنیتین در ماهیچه‌ها نیز یافت می‌شود. نقش L-carnitine در بدنسازی و اهمیت آن در رشد عضلات و همچنین کاهش چربی، آن را در میان بدنسازان محبوب کرده است.
مکمل ال کارنیتین در بدنسازی مزایای زیر را به همراه دارد:

ال کارنیتین و چربی سوزی در بدنسازی

نقش ال کارنیتین در بدنسازی به عنوان یک مکمل چربی سوز به خوبی ثابت شده است. این ماده در طول دوره‌های حجیم‌سازی، می‌تواند به محدود کردن افزایش چربی و ایجاد حجم «خالص» کمک کند. اگر ورزشکار هستید این ماده می‌تواند به انتقال چربی شما به داخل بخش سلولی کمک کند تا به عنوان انرژی بسوزند.

ال کارنیتین به انتقال و اکسیداسیون اسیدهای چرب با زنجیره بلند برای سوخت یا انرژی ماهیچه‌ها کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که افزایش کارنیتین می‌تواند متابولیسم سوخت عضلانی را به دو روش مختلف در طول تمرین تغییر دهد. علاوه بر اکسیداسیون چربی، ال-کارنیتین همچنین انسولین را افزایش می‌دهد و همچنین سطح گلیکوژن را با کاهش مصرف کربوهیدرات متعادل می‌کند که با افزایش مصرف چربی بدن سازگار است.

ال کارنیتین در بدنسازی و بهبود عملکرد ورزشی

ال کارنیتین در بدنسازی و بهبود عملکرد ورزشی

ریکاوری پس از انجام تمرین برای داشتن عملکرد مناسب ورزشی بسیار مهم است. درد شدید می‌تواند منجر به آسیب احتمالی و افزایش درد عضلانی شود و در برنامه تمرینی شما اختلال ایجاد کند. اگر بتوانید ریکاوری را از طریق تغذیه و مکمل بهینه کنید، قادر خواهید بود که به طور مؤثر حجم تمرین و عملکرد را افزایش دهید.

تحقیقات نشان می‌دهد که ال کارنیتین مکانیسم‌های مختلفی دارد که می‌تواند درد عضلانی بعد از تمرین را کاهش دهد. ارتباط بین ال کارنیتین و تنظیم مسیرهای متابولیک درگیر در تعادل پروتئین عضلانی ممکن است به محافظت از عضلات در برابر آتروفی یا تجزیه توده عضلانی کمک کند که در نهایت درد را کاهش می‌دهد.

مکمل L-carnitine در بدنسازی استفاده از اسیدهای آمینه را به عنوان منبع انرژی کاهش می‌دهد و آنها را برای سنتز پروتئین در دسترس بدن می‌گذارد. اگر آمینو اسیدهای بیشتری به صورت آزاد در دسترس باشند، می‌توانند به رشد عضلانی و ترمیم عضله کمک بیشتری کنند.
ال-کارنیتین به کاهش آسیب عضلانی در حین و بعد از تمرین با شدت بالا کمک می‌کند. نحوه عملکرد کارنیتین با افزایش جریان خون به عضلات است و در نتیجه منجر به کاهش استرس اکسیداتیو و بهبود سیگنال‌دهی سلولی می‌شود که برای ریکاوری عضلات ضروری می‌باشد.

آیا ال کارنیتین به ساخت عضله کمک می‌کند؟

بله. به دلیل تأثیر ال کارنیتین بر درد و ریکاوری عضلات، اعتقاد بر این است که مکمل L-carnitine به افزایش قدرت و ساخت عضلات کمک می‌کند.
همچنین ال-کارنیتین به دلیل توانایی آن در افزایش عملکرد انسولین روی سلول‌های عضلانی، به پایین نگه داشتن سطح گلوکز کمک می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این ماده این است که به عضلات ظاهر حجیم و طبیعی‌تری می‌دهد.

بهترین زمان مصرف L-carnitine بدنسازی

به طور کلی مکمل کارنیتین بیشترین تأثیر را زمانی دارد که سطح انسولین بدن بالاتر باشد و بهترین نتایج زمانی حاصل می‌شود که با کربوهیدرات‌ها ترکیب شود. به این ترتیب با رعایت این نکات می‌تواند به درستی جذب شود.

اگر برنامه شما استفاده از ال کارنیتین برای بهینه‌سازی انرژی در طول تمرین است، بهترین زمان مصرف L-carnitine قبل از تمرین می‌باشد. اکثر مطالعات علمی مصرف ال کارنیتین را حدود 1 ساعت قبل از ورزش توصیه می‌کنند.

با این حال، اگر می‌خواهید از مزایای دیگر آن (بازیابی انرژی و کاهش وزن) استفاده کنید، مصرف ال کارنیتین را به پس از ورزش موکول نمایید. مکمل L-carnitine در بدنسازی یک گزینه عالی است و ورزشکاران می‌توانند از مزایای متعدد آن بهره‌مند شوند.

دوز و نحوه مصرف ال کارنیتین در بدنسازی

در اینجا به بررسی نحوه مصرف ال کارنیتین پرداخته‌ایم. بسته به نوع ال-کارنیتینی که قصد استفاده از آن را دارید، دوز توصیه شده متفاوت است:
• استیل ال کارنیتین: 630 تا 2500 میلی گرم در روز
• ال-کارنیتین ال تارتارات: 1000 تا 4000 میلی گرم در روز
• گلایسین پروپیونیل ال کارنیتین: 1000 تا 4000 میلی گرم در روز
• کارنیتین: 500 تا 2000 میلی گرم در روز
نحوه مصرف این مکمل خیلی ساده است. به راحتی آن را با کربوهیدرات مصرف کنید. برخی از مطالعات اولیه‌ای که انجام شده‌اند نتوانسته‌اند هیچ فایده‌ای از کارنیتین را نشان بدهند زیرا افرادی که مکمل را مصرف کرده‌ بودند، L-carnitine را در زمان مناسب مصرف نکرده بودند.

 

ال کارنتین و چربی سوزی در بدنسازی

مصرف ال کارنیتین در بدنسازی در دوره های مختلف

بدنسازی یک فرآیند چند مرحله‌ای است و افراد می‌توانند مکمل ال کارنیتین را در دوران مختلف بدنسازی استفاده کنند. استفاده از ال کارنیتین در بدنسازی در این دوران به شرح زیر است:

ال-کارنیتین در دوره حجم

استفاده از مکمل ال کارنیتین در دوره حجم بسیار مؤثر است و به ورزشکاران کمک می‌کند تا clean bulk داشته باشند.

L-carnitine در دوره کات

استفاده از چربی سوزها در دوره کات بسیار ضروری است‌. افراد و ورزشکاران می‌توانند در این دوره نیز از ال کارنیتین استفاده کنند.

روش مصرف ورزشکاران

ورزشکاران می‌توانند از ال کارنیتین پیش از انجام تمرین استفاده کنند. دوز پیشنهادی برای ال کارنیتین معمولاً 500 تا 2000 میلی‌گرم در روز است. همچنین اگر می‌خواهید برای بهبود عملکرد ورزشی و ریکاوری از این مکمل استفاده کنید می‌توانید پس از تمرین نیز ال کارنیتین را مصرف نمایید.

نکات ایمنی در خصوص مصرف L-carnitine

در هنگام مصرف مکمل ال کارنیتین در بدنسازی باید نکات ایمنی را رعایت کنیم. نکات ایمنی مصرف ال کارنیتین شامل دوز مناسب، زمان مناسب و نوع مناسب از مکمل است.

ال کارنیتین در صورت مصرف تا 12 ماه بی‌خطر است. این مکمل می‌تواند عوارض جانبی‌ای مانند ناراحتی معده، سوزش سر دل، اسهال و تشنج ایجاد کند. همچنین می‌تواند باعث شود ادرار، نفس و عرق شما بوی «ماهی» پیدا کند.

میزان دوز مناسب از 500 تا 2000 است اما برخی تحقیقات همچنین دوزهای تا 4500 میلی‌گرم را نیز تأیید کرده‌اند. بهترین نوع این مکمل‌ها نیز مکمل ال کارنیتین نوتری پاد می‌باشد.

بهترین مکمل‌های ال کارنیتین

اگر به دنبال بهترین نوع از مکمل‌های ال کارنیتین هستید و میان انواع مختلف این مکمل در بازار سردرگم شده‌اید، ما در اینجا بهترین مکمل ال کارنیتین را به شما معرفی کرده‌ایم:

ال کارنیتین 500 نوتری پاد

ال کارنیتین 500 نوتری پاد یکی از بهترین‌ها در میان مکمل‌های ال-کارنیتین است که توسط شرکت پاد جندی شاپور تولید و عرضه می‌شود. مکمل‌های این شرکت با شیوه‌های نوین و با کمک تکنولوژی روز دنیا و استانداردهای بین‌المللی تولید می‌شوند.
شما می‌توانید با خیال آسوده L-carnitine 500 نوتری پاد را مصرف کرده و از مزایای متعدد آن بهره‌مند شوید. دوز این مکمل بر اساس استانداردهای دارویی در نظر گرفته شده است و کاملاً مناسب می‌باشد.

ال کارنیتین 1000 نوتری پاد

یکی دیگر از بهترین مکمل‌های ال-کارنیتین، ال کارنیتین 1000 نوتری پاد است‌. این مکمل یکی دیگر از محصولات پاد جندی شاپور است. محصولات این شرکت بسیار متنوع و کاملاً کاربردی است و می‌توانند نیاز ورزشکاران و بدنسازان را رفع نمایند. تولیدات پاد جندی شاپور فقط به ال-کارنیتین محدود نمی‌شود و طیف گسترده‌ای از مکمل‌ها و ویتامین‌ها را نیز تولید می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *